Malta wat ben je mooi.

9 maart 2016 - Saint Julian's, Malta

De eerste 1,5 maand zit er alweer bijna op. Ik heb weer ongelofelijk veel geleerd gezien en gedaan waar zal ik eens beginnen.

Zaterdag 20 februari - Zijn we naar Golden bay beach geweest ik zou de reisleider spelen en ik had dat natuurlijk tot in de puntjes uitgezocht hoe we er zouden moeten komen uhm ja voor de helft dan. Om 10:00 uur zouden we ready zijn en op de bus wachten zo hadden we nog een hele dag, helaas was dat het geval we hebben zeker 40 minuten bij de verkeerde bushalte gestaan i’m so sorry.. en na zeker 1,5 uur te hebben gewacht kwam de bus hoor!

gelukkig net op tijd kunnen instappen omdat we een taxi aan het regelen waren die aan de andere kant van de straat stond. Na een leuk ritje van een uur kwamen we aan op de plek van bestemming we stapte uit de bus en werden meteen gezandstraald. Toch een plekje kunnen vinden waar de wind wat minder was en daar een heerlijk dagje gehad lekker gelucht en genoten van de zon.

Zondagochtend scheen de zon weer volop Mandy en ik zijn een eindje gaan wandelen. Vervolgens tosti’s gemaakt wat zou ik zonder dat apparaat moeten.. en de rest van de dag lekker in de zon gelegen op ons dakterras.

Maandag begon de werk week weer! Veel bijgeleerd de afgelopen week. Donderdag zouden we weer boodschappen gaan doen bij de lidle waar we met de bus heen moeten. Op het moment dat we de bus instapte bedachten we ineens dat we niet wisten waar we uit moesten stappen is toch wel handig.. maar ook dat is goed gekomen. Na een uur , 5 rondjes door de hele supermarkt zijn gelopen met 5 volle tassen konden we er weer 2 weken tegenaan. Gelukkig is de chips kast weer gevuld word ik zelf erg blij van. (ja Ken ik eet chips door de weeks haha).

Het weekend was weer inzicht! Vrijdag een erg gezellig stapavondje gehad. En zaterdag ben ik samen met Milou erop uitgegaan lekker in het zonnetje gelegen en geluncht en goed bijgekletst. Zondag was Britt de reisleider en zouden we naar Rabat gaan hier zou je de beste chocolade taart kunnen eten van Malta dat moesten we natuurlijk even proeven. Met z’n 6e een groot stuk chocolade taart gedeeld. Goedgekeurd!!. Vervolgens hebben we onze tour per paard voortgezet haha en zijn we uitgekomen bij de catacombes van Rabat. Wat een uitgestorven stad was dat maar die kwamen wij even verstoren, Britt vond het niet nodig in de grotten om de normale route tussen de hekjes te volgen maar gewoon de grot te bekijken buiten de hekjes en de rest volgde al gauw. Na 300 stenen en af en toe wat botten was het wel weer genoeg geweest voor vandaag. De bus terug gepakt en thuis nog even in het zonnetje gelegen op het dak terras.

Maandag begon mijn werk week weer. Donderdag ben ik samen met Trinity en Kurt een klein kasteeltje gaan opmeten omdat dit helemaal gerenoveerd zou moeten worden. Trinity vond dit wel een leuk project voor mij! Toen ik de deur open deed van het kasteeltje kreeg ik er toch wel een beetje de rillingen. De geesten kwamen nog net niet uit de spiegels die er stonden zo oud was het daar binnen niet te beschrijven. Net alsof er vanaf de middeleeuwen niemand meer in heeft gewoond. Top let’s do this. Het huis had 6 verdiepingen met allerlei kleine kamertjes en ik begon toch wel in te zien dat het een onwijs mooi huis is eigenlijk als je door alle maria beelden kruizen en andere enge dingen heen keek. We zijn zeker 4,5 uur bezig geweest om alles op te meten. Mijn buik begon toch wel geluid te maken omdat ik niets had gegeten in de tussen tijd en dat hoorde de eigennaaresse van het huis en voordat ik kon zeggen nee joh ik eet zo wel wat, had ze 2 pizza’s gehaald. Ik kan niet anders zeggen wat zijn de mensen hier heel vriendelijk.

Donderdag avond ben ik samen met Katja gaan kijken bij een hockeyclub omdat ik het hockeyen ook heeel erg mis. Ik was van harte welkom. Eenmaal aangekomen hoorde de coach dat we Nederlands waren en hij ook dus hebben we nog even staan praten. Ik was zo benieuwd hoe het er hier aantoe zou gaan. Ik stond al vol bewondering te kijken toen ik de autobanden op het veld zag liggen ‘wat gaat hier gebeuren?’ Het is een andere manier van trainen en het zal best pittig worden maar dat maakt mij helemaal niet uit! Vanaf volgende week mocht ik laten zien wat ik kon dus ben erg benieuwd.

Vrijdag zou ik een lunch hebben wat ik totaal verkeerd begrepen had denk ik. Ik stond midden tussen alle architecten van Malta en Italië. We kregen eerst een ronde door de showroom en vervolgens riep iemand kom we gaan aan de wijn. Oke het is net 5 over 12 dat kan wel toch ? We kwamen in een onwijs mooie ruimte waar we de lunch zouden hebben eerst werd er weer wijn bijgeschonken en daarna zou de lunch verzorgd worden door iemand uit het programma MasterChef. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Heb een heerlijke pasta op! En deze week goed afgesloten.

Zaterdag zou mama komen! Dat was wel heel erg fijn! Echt genoten en onwijs veel gedaan en goed bijgekletst. En veeel gegeten dat heb ik ook gemist lekker friet met en goed stuk vlees haha.

Over deze weken kan ik eigenlijk al een boek beginnen te schrijven zo veel dingen zijn er hierover te vertellen. Malta wat ben je mooi !!!!

Veel liefs Sanne

1. Lemke:
    9 maart 2016
    Super om te lezen Sanne! Geniet ervan.... want voor je het weet is het weer voorbij en kom je terug als een neger want oh oh oh ik ben toch wel jaloers op die zon!